Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Carel

Blijf op de hoogte en volg Carel

08 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Odi Bakra's!

Na een lange reis, die overigens best ontspannen was ben ik 7500 km. weg van huis. Ik kom met de taxi aan bij mijn nieuwe oso. Geen moment te vroeg omdat mijn huisgenoten net arriveren van een avontuurlijk uitstapje naar het binnenland.

De volgende dag mag ik meteen beginnen aan mijn stage bij het notariskantoor. Alwaar ik wordt voorgesteld aan mijn collega's en kennis mag maken met het werk. Ik heb ontzettend zin om hier de komende tijd te leren.

De rest van de week is het vroeg opstaan, na de vakantie is dit even wennen. Maar met een kop oploskoffie en een lekker ontbijt van brood met banaan of heerlijke Surinaamse Pindadoku is dit geen probleem.

De hele dag door is het (lekker) warm en het is dan ook geen straf de airconditioning aan te hebben of ijs in de vriezer.
Langzaamaan begin ik Paramariboooo te ontdekken, met haar mooie historische binnenstad, drukke wegen, supermarkten op elke hoek en veelzijdigheid aan inwoners.

Wanneer het rond hal zeven al donker wordt, is de dag nog niet ten einde, al is dit wel even wennen. Mijn kennismaking met de Surinaamse keuken begint hier. Heerlijke gerechten vanuit de Hindoestaanse, Javaanse of Creoolse keuken aangevuld met een tropische drank vinden gretig hun aftrek. En ook heb ik kort mogen kennismaken met het nachtleven. Een nachtelijk ritje in de partybus door de stad was echt genieten.

Groeten uit Paramaribo!

  • 10 Oktober 2014 - 21:39

    Aafke:

    Jaaa leuk leuk leuk een stukje van Carel!:) leuk om te lezen wat je zoal doet!

  • 11 Oktober 2014 - 00:00

    Mama Jeannette:

    ahh, mooi zoon, dat klinkt niet verkeerd ! Volgens mij heb jij het lekker naar jouw zin daar in Surinamuh ! Top dat je al een verslagje hebt geschreven leuk dat we wat van je leven daar mogen mee beleven! Als je terug bent...duurt nog heel lang hoor, mag je voor ons koken ! Geniet van je tijd daar Carel

  • 11 Oktober 2014 - 00:00

    Mama Jeannette:

    ahh, mooi zoon, dat klinkt niet verkeerd ! Volgens mij heb jij het lekker naar jouw zin daar in Surinamuh ! Top dat je al een verslagje hebt geschreven leuk dat we wat van je leven daar mogen mee beleven! Als je terug bent...duurt nog heel lang hoor, mag je voor ons koken ! Geniet van je tijd daar Carel

  • 11 Oktober 2014 - 12:34

    Sarah:

    Ha geweldige vent. Wat leuk om te lezen. En iderdaad wat mama zegt over het koken... ;-)

  • 11 Oktober 2014 - 19:38

    Klaas:

    Super om van je te horen, en chill dat het via deze site kan. Haha, is eens wat anders dan het facebook wat ik niet heb.

    Blij om te horen dat je goed op je plekje bent aangekomen. Je vermaakt je al goed lees ik :)

  • 11 Oktober 2014 - 23:12

    Arjen:

    Mooi man! En fijn om te horen hoe het je daar vergaat! Mooi dat je het avontuur bent aangegaan.

  • 12 Oktober 2014 - 19:52

    Opa Geertsema :

    fijn dat ik je verslag ook kan lezen. zo te horen gaat het prima

  • 12 Oktober 2014 - 19:58

    Opa G.:

    fijn dat ik je verslag ook kan lezen heel blij dat het begin o goed is

  • 12 Oktober 2014 - 23:35

    Mark-Jan:

    Hey Hunter!

    Gaaf man, klinkt erg mooi allemaal, ik weet zeker dat je een schat aan ervaring rijker wordt. Ik wens je een waanzinnig gave tijd! Geniet van je stage, geniet van de prachtige natuur waar je vast erg blij van wordt. Ik mis je wel een beetje hoor in huis:( .

    Zegen!

  • 13 Oktober 2014 - 10:37

    Gurdie:

    He Lerac!
    Goede verhalen! Komt vast allemaal goed met de Surinaamse mentaliteit daarzo ;)
    Krijg ik straks voor het eerst van mijn leven een bruin Careltje te zien? Ik heb je plek bij HeroQuest maar ingenomen, zo ben ik dan ook wel weer..
    Veel succes en geniet ervan!
    Groetjes!

  • 14 Oktober 2014 - 13:56

    Shamone:

    Persoon 1: Ken jij Carel?
    Persoon 2: Wie, Carel?
    Persoon 1: Ja, hij is de parel.
    Persoon 2: De parel waarvan?
    Persoon 1: Het damsterdiep
    Persoon 2: ok

  • 20 Oktober 2014 - 16:11

    Lieneke:

    Carel wat leuk! Heerlijk die keuken daar te ontdekken, spannend ook! Heel veel succes en pas goed op jezelf.
    Liefs Lieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Buitenland stage bij Notariskantoor in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2015

Hello-Goodbye

15 Februari 2015

Weer een maand voorbij

28 Januari 2015

Nieuwjaar

10 Januari 2015

Oudjaar

26 November 2014

Beste mensen in Nederland
Carel

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 6818

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 05 Oktober 2020

Stage Suriname

Landen bezocht: