Lopen & gidsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu Lopen & gidsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu

Lopen & gidsen

Door: Carel de Parel

Blijf op de hoogte en volg Carel

12 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Nederland!
Ten eerste bedankt voor de kaartjes, Mam, Josh en Marleen ze zijn geariveerd! al heb ik het idee dat ze al wel flink wat eerder waren verstuurd:)

Helaas werkt mijn telefoon niet meer. Alhoewel het klimaat hier niet bevorderlijk is voor zulk een apparatuur, helpt het ook niet als ik mijn telefoon buiten laat liggen in een stortbui. De telefoon is in ieder geval stuk. Nu ben ik alleen bereikbaar (bellen/sms/whatsapp) op mijn Surinaamse nummer (597) 8564109. bij dezen excuses voor het mogelijke ongemak,
Maar ik moet het jullie natuurlijk ook niet te gemakkelijk maken om contact te kunnen hebben als ik eens weg ben:)

Laatst heb ik mijn eerste salsa les gehad. Dat is hier behoorlijk populair, de eerste stappen vielen niet mee. Wel was het gaaf om te doen en op een gegeven moment kon ik best in het ritme blijven. Andere pasjes gaan me wat beter af. Want in de afgelopen weken ben ik weer eens begonnen met hardlopen. Drie keer in de week loop ik een stuk, en je elke keer in het zweet lopen geeft toch verassend veel voldoening.

In huis beginnen de buitenlanders in de meerderheid te geraken want in de plaats van een van de Nederlanders is er nu een Fries gearriveerd, nu ben ik nog meer in het buitenland.

Een goede plek om te bezichtigen in Paramaribo is Fort Zeelandia, dit heb ik dan ook gedaan. Het is naar Nederlands ontwerp gebouwd en doet tegenwoordig dienst als een museum. Er worden wekelijks rondleidingen gegeven door vrijwilligers. Vanaf hier heb je mooi uitzicht op de surinamerivier en de omgeving. Best indrukwekkend om te zien en horen wat er op deze historische plek allemaal is gebeurd. Het is gebouwd ter bescherming voor de omliggende plantages, met wisselend succes omdat het ommeland toch een aantal keer is geplunderd en in handen van Engelsen geweest. Het doet wat dat betreft aan als een set van pirates of the Carribean. Daarna is het onder andere als gevangenis gebruikt, en hebben de beruchte decembermoorden hier plaatsgevonden.
Geheel van andere aard is de Petrus Paulus kathedraal. Deze is helemaal van hout gebouwd en van binnen ziet het er spectaculair uit. Ook dit is elke week open, en zondag heb ik hier eens de dienst bijgewoond. Toch mooi dat overal ter wereld diensten worden gehouden voor de Heer.

  • 13 November 2014 - 00:35

    Shamone:

    Ik zie deze man helemaal de dans der salsa uitvoeren op conquest of paradise

  • 13 November 2014 - 00:35

    Shamone:

    Ik zie deze man helemaal de dans der salsa uitvoeren op conquest of paradise

  • 13 November 2014 - 00:35

    Shamone:

    Ik zie deze man helemaal de dans der salsa uitvoeren op conquest of paradise

  • 13 November 2014 - 10:18

    Marleen :

    Hee Caa!

    Goed bezig man, cultuur, sporten, dansen en ook nog stage lopen! Klinkt goed. Leuk om zo te lezen. Geniet ervan en super leuk dat je vader nog jou kant op komt.
    Doeidoei!
    Ps. ja het kaartje was in de eerste week gestuurd ;)

  • 13 November 2014 - 15:36

    Sarah:

    Broer!

    Ontzettend leuk om je verslag weer te lezen.

    Heb foto's van een salsadansende Carel voorbij zien komen. Via de Facebook van Kor Niels, die is weer bevriend met een meisje waarmee jij daar optrekt. Ben de naam even kwijt, maar erg leuk om dat ineens te ontdekken, ha!

    Helaas van je telefoon. App je regelmatig even alleen heb al niet echt het idee dat dat aankomt :-) Gaan we volgende donderdagavond 20 november skypen birtdayboyyyy?

    Maak er wat moois van daar!
    Liefs, van je zus.

  • 13 November 2014 - 21:33

    Arjen De Ruiter:

    Fijn dat er een bericht is. Mooi dat je dit allemaal kan meemaken. Geniet ervan!

  • 20 November 2014 - 11:45

    Jeannette:

    Heeeejjjj jarige zoon , gefeliciteerd ! Dus dat wordt een maaltijd trakteren vandaag op je kantoor !Wat een uitdaging ! Een heel leuke dag gewenst en vanavond even skypen,
    doeiiii veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage Suriname

Buitenland stage bij Notariskantoor in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2015

Hello-Goodbye

15 Februari 2015

Weer een maand voorbij

28 Januari 2015

Nieuwjaar

10 Januari 2015

Oudjaar

26 November 2014

Beste mensen in Nederland
Carel

Actief sinds 08 Okt. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6788

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 05 Oktober 2020

Stage Suriname

Landen bezocht: