deel II - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu deel II - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carel Ruiter - WaarBenJij.nu

deel II

Door: Carel de parel

Blijf op de hoogte en volg Carel

14 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Fawaka!

Bedankt voor de reacties! Toch mooi dat jullie er zo een beetje bij zijn:)

Bij het notariskantoor begin ik al te wennen, aan het begin van de dag is het vaak best druk. Maar later op de dag heb ik regelmatig wat tijd over.
En midden op de middag vaak voor vieren stap ik weer het kunstmatig koel gehouden kantoor uit, het warme weer van de Surinaamse straat op. Op stage was een ook collega jarig, dus de jarige mocht uitdelen. En dat is geen plakje cake of een koekje maar een heuse maaltijd. Thuisgemaakte Roti met kip en kouseband en weetikveel. Heerlijk was het in ieder geval!

Alweer twee weken in Suriname. en mijn eerste vrije dag al gehad. awel een nationale vrije dag dan..
Het verlengde weekend zijn we met een hele groep Nederlanders waaronder de meiden van mijn huis naar het resort Paraboro gegaan. Het resort is nog in aanbouw, zo ontbraken bijvoorbeeld wat sanitaire voorzieningen. Maar dat was voor een overnachting geen probleem. Bij het resort hebben we gechilled aan het water. ´s avonds gezeten aan het kampvuur met wat te drinken en muziek. En in de nacht nog een korte wandeling dor de jungle gedaan.

Het weekend werd nog afgesloten met een tour over de Surinamerivier naar Braamspunt. voor de verandering een echt strand aan de zee in plaats van wat moeras en modderbanken. In de rivier nog een groep dolfijnen gezien. Om vervolgens naar de plantage werk en rust te gaan. Vroeger werd hier koffie verbouwd door de slaven. Deze plantage is ook nog in bezit van dhr Jamin, bekend van als snoepfabrikant. Momenteel worden hier koeien gehouden. Bijzonder om te horen en te zien wat voor een bewogen geschiedenis dit land heeft, en dan hier als Nederlandse toerist rondt te lopen.

Tot ziens peeps!

• 15 Oktober 2014 - 08:18

Esther De Ruiter:

Klinkt goed Carel!! Leuk om steeds meer te gaan zien en horen van het land!! Succes met stage!

• 15 Oktober 2014 - 09:25

Jan En Greetje (kring):

Hoi Carel!

Wat leuk om je te volgen op verre afstand!
    Zo krijgen we een beeld van dat mooie land waar jij nu bent ☺️
    Hier is het herfstvakantie en die vieren wij in Zeeland.
    Veel plezier met werk en vrije tijd.
    We zien al weer uit naar je volgende verslag!

Groeten, Jan en Greetje

• 15 Oktober 2014 - 09:26

Henk Aartsma:

Hallo Carel,

Fantastisch om langs deze weg van hou te horen. Jij bent zo te zien regelrecht in een groot avontuur gestapt daar in Suriname. Wat ga jij daar veel beleven. Suriname lijkt ons echt een exotisch mulit culti land, laat ons een beetje aan Zuid Afrika denken, waar wij vandaan komen.

Wij wensen je heel veel sukses en geniet veel en blijf God in de gaten houden Hij wil er graag bij zijn.

Hartelijke groet,
    iCv,
    Henk en Adri Aartsma

• 15 Oktober 2014 - 10:42

Stefany:

Wat leuk, allemaal herkenbare dingen die je noemt!! Suriname rivier, maaltijden als traktatie, partybus... Geniet ervan! Zit je ook al op salsa les?! ;)

• 15 Oktober 2014 - 12:04

Opa G;:

Het gaat je prima ,pas maar op met het heerlijke eten. inplaats van een ervaren werker
    kom je nog met een burgemeesters buik terug. Heel mooi om je brieven te lezen.\Ik hoop dat
    je behalve het contact met ons,ook het contact met God dagelijks biljft houden. Groeten.Opa G.

• 15 Oktober 2014 - 12:48

Corry Wemmenhove:

Hoi Carel,

Wat leuk om je zo te volgen in het warme Suriname.
    En al dat heerlijke eten....
    Geniet van alles en succes met je stage.

Groetjes, Corry

• 15 Oktober 2014 - 20:50

Celia:

Hoi Carel,

Wat klinkt het geweldig en lekker allemaal :-) !! Geniet ervan en veel succes met je stage!

Groetjes
    Celia David Ruben Noortje en Lotta

• 15 Oktober 2014 - 21:48

Annemarie:

Carel, fa waka?! :)
    Mooie verhalen al joh! Leuk om te lezen en zo een beetje op de hoogte te blijven. Enne, ik ben net als Steef wel benieuwd naar je salsa lessen inderdaad haha.
    Geniet ervan!

• 15 Oktober 2014 - 23:00

Carel De Ruiter:

Chill herfstvakantie, dat heb ik dan helaas niet. Salsa?? dat is toch een saus?:)
    Binnenkort ga ik in ieder geval 1 salsa-les volgen, wie weet heb ik nog een verborgen talent.
    een beetje beweging kan ook geen kwaad..
    Het ga jullie goed!

• 16 Oktober 2014 - 19:22

Mama Jeannette:

Hey funny fellow, straks schrijf je een mooi boek over leven in Suriname, je kan het ! : ) heb het goed ,lieve groet

• 26 Oktober 2014 - 14:02

Stevige Anne:

Mooi verhaal man. Klinkt allemaal goed Charelle! Geniet ervan en succes met de stage!

• 29 Oktober 2014 - 17:41

Jan & Grietje :

Hallo Carel

Fantastisch om zo met jou mee te beleven. wat je doet, waar je bent, en de belevenissen zoals werken, eten fietsen over wat voor wegen etc. Voorzichtig maar met de muggenplaag ivm virus. we hopen en wensen jou Gods nabijheid toe bij alles wat je doet. We genieten met je mee!

Hartelijke groeten Jan & Grietje